Omatoiminen harjoittelujakson ohjeet
22.3.2020 16:49 Uutiset / Pääsivusto

Omatoiminen harjoittelu päättyy 31.5

VKO 22 OHJELMA ON PÄIVITETTY (25.5) KATSO UUDET OHJEET JA LIIKKEET!

Omatoiminen harjoittelu päättyy 31.5 siihen mennessä eniten harjoitusminuutteja kerännyt pelaaja palkitaan jokaisesta joukkueesta. Palkinnot jaetaan syksyllä myöhemmin ilmoitettuna päivämääränä.

Hunters Juniors haastaa jokaisen pelaajan mukaan harjoittelemaan omatoimisesti mahdollisimman paljon! Vaikka joukkueharjoitukset ovatkin tauolla, on jokaisen pelaajan tärkeää pitää omasta kunnostaan ja hyvinvoinnistaan huolta. Aktiivisella omatoimiharjoittelulla varmistetaan myös se, että pelaaja on fyysisesti kunnossa, kun joukkueharjoitukset pääsevät jälleen käynnistymään.

Tästä uutisesta löydät omatoimiharjoittelun suunnitelman. Suunnitelma antaa pohjaa fyysisen kunnon ylläpitoon jokaiselle pelaajalle, ikäluokasta riippumatta. Suunnitelman ja omatoimiharjoitusten suorittaminen ei vaadi juuri mitään välineitä tai lisävarusteita ja ohjelman toteuttamiseen voi osallistua vaikka koko perheen voimin! Pysytään liikkeessä myös poikkeusaikoina aina terveyden niin salliessa!

Palkitsemme jokaisesta joukkueesta ahkerimman harjoittelijan omatoimijaksolta. Omat harjoitukset tulee kirjata Jopoxiin, alla ohjeet treenien kirjaamiseen. Valmentajilla on näkymä kirjattuihin harjoittelumääriin ja he pystyvät tarkkailemaan, miten paljon pelaajat liikkuvat omatoimisesti.

1. Kirjaudu sisään Jopoxiin yläpalkin alta.

2. Valitse valikosta "Omat harjoitukset"

3. Jos kirjauduit vanhemman tunnuksilla niin muista valita pelaaja oikeasta reunasta


4. Valitse oikeasta reunasta kohta "Uusi harjoitus"


5. Kirjaa oma harjoitus: suoritettu laji/harjoitus, suorituspäivämäärä, suorituksen aloitusajankohta (kellonaika), suorituksen kesto sekä lopuksi mikä fiilis sinulta jäi harjoittelun jälkeen. Muistiinpanoihin voit lisätä vielä tarkempia tietoja suorituksesta, kuten mitä liikkeitä teit ja niiden toistomäärä. Lopuksi paina "TALLENNA"

Harjoittelusuunnitelma on yksinkertainen ja perustuu oman kehon painolla tehtäviin harjoitteisiin, jotta jokaisella olisi mahdollisuus osallistua omatoimiharjoitteluun ja treenata suunnitelman mukaisesti. Suunnitelma on nousujohteinen, eli se tarjoaa joka viikko hieman lisää haastetta! Ohjelma päivitetään tähän uutiseen viikoittain, joten muista käydä tarkistamassa, mitä ohjelmassa on luvassa tulevalle viikolle!


Harjoitussuunnitelma: Ma, Ke, Pe aerobinen harjoitus, Ti, To, La, sinun valitsema harjoitus ja Su lepo

Vko 22 (25.5-31.5.2020)

Maanantai: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Tiistai: Liikkeet + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 2 kierros, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 3 kierros, 10 toistoa per liike

Keskiviikko: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Torstai: Liikkeet + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 2 kierros, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 3 kierros, 10 toistoa per liike

Perjantai: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Lauantai: Liikkeet + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 2 kierros, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 3 kierros, 10 toistoa per liike

Sunnuntai: Lepo


Pidä liikkeiden välissä lyhyt tauko. Muista tehdä liikkeet molemmilla jaloilla 10 toistoa per liike.

Vaihtoehdot:

Vko 13 kehonpainoharjoitusliikkeet

vko 14 kehonpainoharjoitusliikkeet

vko 15 kehonpainoharjoitusliikkeet

vko 16 kehonpainoharjoitusliikkeet

vko 17 kehonpainoharjoitusliikkeet

vko 18 nopeusharjoitteliikkeet

vko 20 Keskivartaloliikkeet

vko 21 Alavartoloharjoitteet

Kaikki liikkeet ohjevideoineen löydät Hunters Juniorsin Instagram-tililtä: @huntersjuniors. Laita tili seurantaan, jos kaipaat vinkkejä liikkeiden suorittamiseen.

Voit myös halutessasi lähettää meille Instagramin DM:llä kuvia tai videoita, kun olet harjoittelemassa. Jos postaat harjoittelukuvia/-videoita omissa somekanavissasi, muista merkitä postauksiin #huntersjuniors ja tägätä @huntersjuniors.

Lisätietoa omatoimisesta harjoittelusta saat oman joukkueen valmentajilta tai valmennuspäälliköltä Teemu Karppiselta: teemu.karppinen@hunters.fi tai puh: 040-7759141

Treeni-iloa!


   
Lisää uutisia
Hunters Juniors ry
Kategoriat