Omatoiminen harjoittelujakson ohjeet
22.3.2020 16:49 Uutiset / Pääsivusto

Täältä löydät ohjeet omatoimiharjoitteluun!

VKO 17 OHJELMA ON PÄIVITETTY (4.5) KATSO UUDET OHJEET JA LIIKKEET!

Hunters Juniors haastaa jokaisen pelaajan mukaan harjoittelemaan omatoimisesti mahdollisimman paljon! Vaikka joukkueharjoitukset ovatkin tauolla, on jokaisen pelaajan tärkeää pitää omasta kunnostaan ja hyvinvoinnistaan huolta. Aktiivisella omatoimiharjoittelulla varmistetaan myös se, että pelaaja on fyysisesti kunnossa, kun joukkueharjoitukset pääsevät jälleen käynnistymään.

Tästä uutisesta löydät omatoimiharjoittelun suunnitelman. Suunnitelma antaa pohjaa fyysisen kunnon ylläpitoon jokaiselle pelaajalle, ikäluokasta riippumatta. Suunnitelman ja omatoimiharjoitusten suorittaminen ei vaadi juuri mitään välineitä tai lisävarusteita ja ohjelman toteuttamiseen voi osallistua vaikka koko perheen voimin! Pysytään liikkeessä myös poikkeusaikoina aina terveyden niin salliessa!

Palkitsemme jokaisesta joukkueesta ahkerimman harjoittelijan omatoimijaksolta (siihen asti ennen kuin joukkueet saavat jälleen harjoitella, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin). Omat harjoitukset tulee kirjata Jopoxiin, alla ohjeet treenien kirjaamiseen. Valmentajilla on näkymä kirjattuihin harjoittelumääriin ja he pystyvät tarkkailemaan, miten paljon pelaajat liikkuvat omatoimisesti.

1. Kirjaudu sisään Jopoxiin yläpalkin alta.

2. Valitse valikosta "Omat harjoitukset"

3. Jos kirjauduit vanhemman tunnuksilla niin muista valita pelaaja oikeasta reunasta


4. Valitse oikeasta reunasta kohta "Uusi harjoitus"


5. Kirjaa oma harjoitus: suoritettu laji/harjoitus, suorituspäivämäärä, suorituksen aloitusajankohta (kellonaika), suorituksen kesto sekä lopuksi mikä fiilis sinulta jäi harjoittelun jälkeen. Muistiinpanoihin voit lisätä vielä tarkempia tietoja suorituksesta, kuten mitä liikkeitä teit ja niiden toistomäärä. Lopuksi paina "TALLENNA"

Harjoittelusuunnitelma on yksinkertainen ja perustuu oman kehon painolla tehtäviin harjoitteisiin, jotta jokaisella olisi mahdollisuus osallistua omatoimiharjoitteluun ja treenata suunnitelman mukaisesti. Suunnitelma on nousujohteinen, eli se tarjoaa joka viikko hieman lisää haastetta! Ohjelma päivitetään tähän uutiseen viikoittain, joten muista käydä tarkistamassa, mitä ohjelmassa on luvassa tulevalle viikolle!


Harjoitussuunnitelma: Ma, Ke, Pe aerobinen harjoitus, Ti, To, La, nopeusharjoitus ja Su lepo

Vko 19 (4.5-10.5.2020)

Maanantai: Aerobinen harjoitus + Spurtit

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Tiistai: Nopeusharjoitus + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 3 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 4 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Keskiviikko: Aerobinen harjoitus + Spurtit

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Torstai: Nopeusharjoitus + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 3 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 4 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Perjantai: Aerobinen harjoitus + Spurtit

G1-E2 juniorit: 30min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 40min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Lauantai: Nopeusharjoitus + Dynaamiset venyttelyt

G1-E2 juniorit: 3 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

E1-C juniorit: 4 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Sunnuntai: Lepo


Nopeusharjoitteet vko 19 ovat: Pidä liikkeiden välissä 1 minuutin tauko. Harjoittelun tehokkuutta voi lisätä lyhentämällä taukoa liikkeiden välissä. Muista tehdä liikkeet molemmilla jaloilla 10 toistoa per liike.

Esikevennetty tasajalkahyppy

Staattinen tasajalkahyppy

Jatkuva tasajalkahyppy

Yhden jalan staattinen hyppy

Kuperkeikka & tasajalkahyppy

Tasajalkahyppy, 1 jalalle alastulo (paikoiltaan)

Tasajalkahyppy, 1 jalalle alastulo (eteenpäin)

Polviltaanhyppy

Yhdeltä polvelta hyppy, yhdelle jalalle alastulo

Kaikki nopeusliikkeet ohjevideoineen löydät Hunters Juniorsin Instagram-tililtä: @huntersjuniors. Laita tili seurantaan, jos kaipaat vinkkejä liikkeiden suorittamiseen.

Voit myös halutessasi lähettää meille Instagramin DM:llä kuvia tai videoita, kun olet harjoittelemassa. Jos postaat harjoittelukuvia/-videoita omissa somekanavissasi, muista merkitä postauksiin #huntersjuniors ja tägätä @huntersjuniors.

Lisätietoa omatoimisesta harjoittelusta saat oman joukkueen valmentajilta tai valmennuspäälliköltä Teemu Karppiselta: teemu.karppinen@hunters.fi tai puh: 040-7759141

Treeni-iloa!


   
Lisää uutisia
Hunters Juniors ry
«  Heinäkuu   »
Kategoriat