Omatoiminen harjoittelujakson ohjeet
22.3.2020 16:49 Uutiset / Pääsivusto

Täältä löydät ohjeet omatoimiharjoitteluun!

Hunters Juniors haastaa jokaisen pelaajan mukaan harjoittelemaan omatoimisesti mahdollisimman paljon! Vaikka joukkueharjoitukset ovatkin tauolla, on jokaisen pelaajan tärkeää pitää omasta kunnostaan ja hyvinvoinnistaan huolta. Aktiivisella omatoimiharjoittelulla varmistetaan myös se, että pelaaja on fyysisesti kunnossa, kun joukkueharjoitukset pääsevät jälleen käynnistymään.

Tästä uutisesta löydät omatoimiharjoittelun suunnitelman. Suunnitelma antaa pohjaa fyysisen kunnon ylläpitoon jokaiselle pelaajalle, ikäluokasta riippumatta. Suunnitelman ja omatoimiharjoitusten suorittaminen ei vaadi juuri mitään välineitä tai lisävarusteita ja ohjelman toteuttamiseen voi osallistua vaikka koko perheen voimin! Pysytään liikkeessä myös poikkeusaikoina aina terveyden niin salliessa!

Palkitsemme jokaisesta joukkueesta ahkerimman harjoittelijan omatoimijaksolta (siihen asti ennen kuin joukkueet saavat jälleen harjoitella, päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin). Omat harjoitukset tulee kirjata Jopoxiin, alla ohjeet treenien kirjaamiseen. Valmentajilla on näkymä kirjattuihin harjoittelumääriin ja he pystyvät tarkkailemaan, miten paljon pelaajat liikkuvat omatoimisesti.

1. Kirjaudu sisään Jopoxiin yläpalkin alta.

2. Valitse valikosta "Omat harjoitukset"

3. Jos kirjauduit vanhemman tunnuksilla niin muista valita pelaaja oikeasta reunasta


4. Valitse oikeasta reunasta kohta "Uusi harjoitus"


5. Kirjaa oma harjoitus: suoritettu laji/harjoitus, suorituspäivämäärä, suorituksen aloitusajankohta (kellonaika), suorituksen kesto sekä lopuksi mikä fiilis sinulta jäi harjoittelun jälkeen. Muistiinpanoihin voit lisätä vielä tarkempia tietoja suorituksesta, kuten mitä liikkeitä teit ja niiden toistomäärä. Lopuksi paina "TALLENNA"

Harjoittelusuunnitelma on yksinkertainen ja perustuu oman kehon painolla tehtäviin harjoitteisiin, jotta jokaisella olisi mahdollisuus osallistua omatoimiharjoitteluun ja treenata suunnitelman mukaisesti. Suunnitelma on nousujohteinen, eli se tarjoaa joka viikko hieman lisää haastetta! Ohjelma päivitetään tähän uutiseen viikoittain, joten muista käydä tarkistamassa, mitä ohjelmassa on luvassa tulevalle viikolle!


Harjoitussuunnitelma: Ma, Ke, Pe aerobinen harjoitus, Ti, To, La, kehonpainoharjoitus ja Su lepo

Vko 13 (23.3-29.3.2020)

Maanantai: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 20min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 30min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Tiistai: Kehonpainoharjoitus + venyttelyt

G1-E2 juniorit: 10 toistoa per liike, 1 kierros

E1-C juniorit: 2 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Keskiviikko: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 20min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 30min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Torstai: Kehonpainoharjoitus + venyttelyt

G1-E2 juniorit: 10 toistoa per liike, 1 kierros

E1-C juniorit: 2 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Perjantai: Aerobinen harjoitus

G1-E2 juniorit: 20min yhtäjaksoinen kävely-, hölkkä- tai pyörälenkki

E1-C juniorit: 30min yhtäjaksoinen hölkkä- tai pyörälenkki

Lauantai: Kehonpainoharjoitus + venyttelyt

G1-E2 juniorit: 10 toistoa per liike, 1 kierros

E1-C juniorit: 2 krt jokaista liikettä, 10 toistoa per liike

Sunnuntai: Lepo


Kehonpainoharjoitteet vko 13 ovat: Pidä liikkeiden välissä lyhyt 15-20s tauko. Harjoittelun tehokkuutta voi lisätä lyhentämällä taukoa liikkeiden välissä.

Polvet maassa punnerrus

Punnerrus

Lapapunnerrus

Istumaannousu

Jalkojen nosto selinmakuulla

"Lankku"

Yläselän nosto

Tukkipyöräytys

Askelkyykky eteen

Askelkyykky sivulle

Askelkyykky taakse

Kyykky sormet lattiaan

Kyykky kädet suorana

Kyykky kädet niskan takana

Kyykky sivulta sivulle

Kyykky kädet & jalat yhdessä

Kaikki kehonpainoliikkeet ohjevideoineen löydät Hunters Juniorsin Instagram-tililtä: @huntersjuniors. Laita tili seurantaan, jos kaipaat vinkkejä liikkeiden suorittamiseen.

Voit myös halutessasi lähettää meille Instagramin DM:llä kuvia tai videoita, kun olet harjoittelemassa. Jos postaat harjoittelukuvia/-videoita omissa somekanavissasi, muista merkitä postauksiin #huntersjuniors ja tägätä @huntersjuniors.

Lisätietoa omatoimisesta harjoittelusta saat oman joukkueen valmentajilta tai valmennuspäälliköltä Teemu Karppiselta: teemu.karppinen@hunters.fi tai puh: 040-7759141

Treeni-iloa!


   
Lisää uutisia
Hunters Juniors ry
«  Maaliskuu   »
Ma Ti Ke To Pe La Su
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Kategoriat